چگونه با توليد محتوا برند سازي كنيم ؟

ما در مبنا محتوا در تلاش هستيم كه ابعاد گسترده تري از بازاريابي محتوا را ارائه كنيم .

چگونه با توليد محتوا برند سازي كنيم ؟

سلام دوست من , امروز ميخواهيم فرآيند چگونگي برند سازي با توليد محتوا را باهم بررسي كنيم , ميدانيم كه در فضاي وب بدون توليد محتوا ، برند سازي ممكن نيست ، پس بياييد بررسي كنيم كه :

چگونه برند سازي آنلاين كنيم؟

 

ناتان چان ( Nathan Chan ) ، مدير عامل و موسس يك كسب و كار است كه از اشتياق او براي بازاريابي ، محتوا و كارآفريني ناشي شده است . در طول پنج سال گذشته ، او يك شركت رسانه اي محتوا و رسانه اي آنلاين را ساخته است. او همچنين با برخي از بزرگترين كارآفرينان نسل ما از جمله ريچارد برانسون ( Richard Branson ) ، مارك كوبان  ( Mark cuban ) و آريانا هافينگتون ( Arianna Huffington ) مصاحبه كرده است .

بخشي از اين مصاحبه را با هم مرور ميكنيم :

عناصر كليدي براي ساختن نام تجاري آنلاين چيست؟

 

به گفته ناتان چان براي ساختن نام تجاري آنلاين، سه عنصر كليدي وجود دارد كه بايد به خوبي آنها را انجام دهيد :

مورد اول:

توليد محتوا : اولين و مهم ترين مورد ، موضوع برند سازي با توليد محتوا است .  اينترنت واقعا قدرتمند و لبريز از مطالب است . قرار دادن محتوا در اينترنت مانند مطلبي در يك كتابخانه نيست كه مردم هميشه بتوانند آن را پيدا كنند . اينترنت مقالات زيادي را در خود دارد و شما بايد محتوايي توليد كنيد كه در بين انبوه محتواهاي داخل اينترنت خاص باشد و بتواند توجه كاربران را به برند شما جلب كند . ( در ادامه در مورد توليد محتوايي كه بتواند براي شما برند سازي كند و براي مخاطبانتان يك محتواي جذاب باشد بيشتر توضيح خواهم داد ) .

مورد دوم :

طراحي فوق العاده : طراحي هاي بزرگ اكنون يك محصول هستند و همچنين مي تواند يك گزاره براي فروش منحصر به فرد باشد . بسياري از استارتاپ هاي موفق داراي طرح هايي استثنايي هستند . آنها توانايي فوق العاده اي در ارتباط با كاربر دارند و محصولات فن آوري يا بسته بندي خوب دارند . در واقع هرچه بيشتر پول و زمان اضافي براي توسعه نام تجاري خود صرف كنيد، چند برابر آن را برداشت خواهيد كرد .

زماني كه شروع به كسب و كار كردم، پول زيادي نداشتم، اما من طرح هاي خوبي را اولويت بندي كردم .

من حدود ۴۰۰۰ دلار براي يك طراح خوب صرف كردم و اين يكي از بهترين سرمايه گذاري هاي من بود . طراحي عالي تحسين مردم را نيز به همراه دارد و آنها را هيجان زده مي كند .

شما مي توانيد با هزينه كمي نيز طراح هاي خوبي را دريافت كنيد . از ابزارهايي مانند ۹۹ Design استفاده كنيد يا به Behance برويد و افرادي را در كشورهاي ارزان قيمت مانند جنوب شرقي آسيا يا اروپاي شرقي كار مي كنند را پيدا كنيد. شما مي توانيد از استراتژيي استفاده كنيد كه طراحي عالي را بدون صرف هزينه زياد بدست آوريد .

مورد سوم :

وجود يك محصول برتر: در تجربه من ، نوآوري ها و شركت هايي كه به سرعت در حال رشد هستند ، يك محصول پر فروش و برتر دارند .  بسياري از مردم براي محصولي هزينه مي كنند كه نوآوري و برتري نسبت به ديگر محصولات دارد، اما اگر مي خواهيد چيزي عالي ايجاد كنيد، بايد يك محصول يا خدمات برتر داشته باشيد به طوري كه در دهان مردم بچرخد و باعث گسترش مارك شما شود .

opqcdkzfqlew.jpeg

 

بهترين راهكار هاي برند سازي با توليد محتوا كه شما را در ذهن مخاطب تثبيت ميكند

 

۱- انتخاب محل مناسب براي توليد محتوا :

قبل از اينكه بخواهيد توليد محتوا را آغاز كنيد ، بايد بررسي كنيد كه چه كساني مخاطبان شما هستند و پس از آن بررسي كنيد كه از چه طريق ميتوانيد محتواي خود را به تعداد بيشتري از آن ها نشان دهيد .

مخاطبان هدف شما ميتوانند قشر برنامه نويسان ، قشر كساني كه در حوزه املاك فعاليت ميكنند ، حتي مردم عامي كه به يك محصول يا خدمت خاص نيازمندند . بررسي كنيد كه آن ها بيشترين زمان آنلايني خود را در كجا ميگذرانند .

اگر مخاطبين هدف شما بيشترين زمان خود را در اينستاگرام ، يوتيوب ، تلگرام وبسايت و يا هر شبكه ديگري ميگذرانند ، محتواي خود را بيشتر در آن جا منتشر كنيد . لازم به ذكر است توليد محتوا در اينستاگرام و تلگرام به دليل پر مخاطب بودن بازدهي بهتري نسبت به ساير شبكه هاي اجتماعي را براي شما رقم ميزند .

۲- تحليل رقبا :

هنگامي كه شبكه خود را انتخاب كرديد ، رقبايتان را نيز در نظر داشته باشيد كه چه محتوايي ايجاد مي كنند . نگاهي به محتوا كه بيشترين جذابيت را براي كاربران بدست آورده بيندازيد . نگاهي به ده فيلم با بيشترين بازديد در يوتيوب بيندازيد . پس از آن شما مي توانيد استراتژي ايجاد كنيد تا محتوايي حتي بهتر در آن موضوعات را ايجاد كنيد , همچنين به مارك هاي ديگر نيز توجه كنيد ، آنها ممكن است در صنعت ديگري كار مشابهي انجام دهند. به آنچه كه انجام مي دهيد نگاه كنيد و از محتواي آنها الهام بگيريد .

هنگامي كه شما يك استراتژي را براي نوع محتوايي كه نياز داريد ، توليد مي كنيد ، بايد شروع كنيد و هرگز متوقف نشويد . لحظه اي كه شما توقف مي كنيد لحظه اي است كه شما آن را از دست داده ايد و ديگر آن را بدست نخواهيد آورد. همه رسانه ها مبتني بر محتوا هستند .

۳- بررسي نياز هاي مخاطبين هدف :

پس از اينكه مخاطبين هدف خود را مشخص كرديد ، بايد بررسي كنيد كه آن چه چه نياز هاي كوچك و بزرگي دارند ؟

بعنوان مثال اگر مخاطبين هدف شما گرافيست ها هستند ، آن ها به چيز هايي مانند موارد زير نياز پيدا خواهند كرد :

  • آموزش كار با نرم افزار فتوشاپ
  • آموزش كار با نرم افزار Autodesk 3ds Max
  • توليد محتوا براي محصولات يا خدمات ارائه شده شان

۴- توليد محتوا بر اساس نياز مخاطبان :

وقتي كه نياز مخاطبان هدفتان را بررسي كرديد ، وقت توليد محتواي متناسب با نياز آن ها است .

براي اينكه بتوانيد فرآبند برند سازي را با توليد محتوا پيش ببريد ، لازم است محتواي شما علاوه بر در بر داشتن مفهوم مناسب و رعايت اصول سئو ، براي مخاطب جذابيت هم داشته باشد تا اولا او را به خواندن ادامه مطلب ترغيب كنيد و دوما نام برند شما را در ذهن او ماندگار كند .

در حال حاضر من در يوتيوب فعاليت دارم و مارك هاي ديگري را كه در بازار هاي مختلف فعاليتي انجام مي دهند را مطالعه مي كنم . من متوجه شدم كه عكسهاي كاور ، بخش بزرگي از كليك روي ويديو YouTube را شامل مي شود . موتورهاي جستجو نيز مهم هستند، بنابراين ما با كلمات كليدي زيادي كار مي كنيم و مي بايست براي موضوعات خاص رتبه بندي كنيم . شما همچنين بايد ديگران را به نام تجاري خود ارجاع دهيد ، بنابراين ما به دنبال اينكه چگونه مي توانيم به عنوان مشاور افراد باشيم تلاش مي كنيم . ما در حال مطالعه، آزمايش و به آرامي پيشرفت هستيم پس به ما اعتماد كنيد.

رسانه هاي اجتماعي ابزاري مناسب براي تبليغات هستند و هزينه ي زيادي را براي شما ندارند ولي كاربران زيادي را در خود دارند كه مي تواند براي شما جامعه هدفي باشند كه برندسازي خود را انجام دهيد و خودتان را بر سر زبان ها بيندازيد حتماً به آن توجه كافي را داشته باشيد و زمان به آن اختصاص دهيد و حتي الامكان شخص متخصص اينكار را براي كسب و كارتان استخدام كنيد.

چقدر مهم است كه تيم بزرگ و حرفه اي خود را داشته باشيد؟

 

اين همه چيز است ! شما مي توانيد درآمد سالانه خود را از صفر به درآمدي ده رقمي برسانيد، شما نمي توانيد يك شركت را در مقياس بزرگ ، بدون داشتن يك تيم شگفت انگيز اداره كنيد .

شما مي توانيد با داشتن افرادي با كار پاره وقت شغل خود را اداره كنيد ، اما اگر كسي تمام وقت را استخدام كنيد، اهرم بيشتري خواهيد داشت . با گذشت زمان و ايجاد يك تيم ، مي توانيد برخي از جنبه هاي كسب و كارتان را به افراد ديگر نيز انتقال دهيد مثلاً پشتيباني از مشتري ، محصولات ، طراحي و يا بازاريابي همه اين زمينه ها مي توانند به بهترين نحو به افرادي كه در اين زمينه تجربه دارند واگذار شوند.

شما فقط نياز به افرادي واقعا با استعداد داريد كه با ديد شما هماهنگ شده اند . پس مي توانيد از اين ديدگاه براي ايجاد انگيزه استفاده كنيد .

پس چگونه استعدادهاي خوب را شناسايي كنيم؟

 

واضح است كه پيدا كردن استعداد خوب كاري است دشوار ، اما اگر قطعا در حال تلاش براي ساختن كسب و كارتان هستيد مطمئن باشيد كه مي توانيد آن را پيدا كنيد يا آن ها را بسازيد . اگر بتوانيد نرخ فروش در بازار را بالا ببريد مطمئن باشيد كه مي توانيد اين افراد را نيز متقاعد كنيد كه با شما كار كند . پس لازم نيست نگران چيزي باشيد فقط صبر داشته باشيد تا خود را به شما نشان دهند .

من تركيبي از روش ها براي پيدا كردن استعداد خوب استفاده كرده ام . اگر من به دنبال استخدام يك نقش باشم ، در ملبورن و لينكدين به دنبال آن خواهم گشت . من به آنها مي رسم و به آنها مي گويم كه از آن ها چه مي خواهيم .  برخي از افراد تيم موجود من نيز افرادي را كه مي شناسند توصيه مي كنند و به اين طريق ميتوانيم بهترين تيم را تشكيل دهيم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.