توليد محتوا در مشهد + ۴ رازي كه فروشت را ۱۰۰ برابر افزايش مي دهد

ما در مبنا محتوا در تلاش هستيم كه ابعاد گسترده تري از بازاريابي محتوا را ارائه كنيم .

توليد محتوا در مشهد + ۴ رازي كه فروشت را ۱۰۰ برابر افزايش مي دهد

سلام دوست من , در اين مقاله قصد داريم توليد محتوا در مشهد را ، بعنوان يكي از كلان شهر هاي بسيار توسعه يافته باهم بررسي كنيم پس با ما همراه باش …

در مقالات اخيري كه در مبنا محتوا منتشر شد درباره اهميت توليد محتواي با كيفيت و طراحي يك استراتژي تخصصي توليد محتوا صحبت كرديم و دانستيم كه توليد يك محتواي با كيفيت علاوه بر جذب كاربراني كه از سايت شما بازديد ميكنند ، ميتواند بر سئوي سايت نيز بسيار تاثير گذار باشد . توليد محتوا در مشهد يا ديگر شهر ها ، امروزه يكي از اصلي ترين نياز هاي كسب و كار هاي اينترنتي است . بسياري از شركت ها براي توليد محتوا افرادي را استخدام ميكنند يا سفارش خود را به يك تيم حرفه اي توليد محتوا ميسپارند . اگر شما هم يك كسب و كار اينترنتي داريد و ميخواهيد آن را گسترش دهيد و به دنبال يك راه تبليغاتي ارزان قيمت و البته پر بازده هستيد ، بازاريابي محتوا ميتواند بهترين گزينه ممكن براي رونق كسب و كار شما باشد . توليد محتواي با كيفيت و سئو شده در قالب متن ، ويديو ، پادكست ، تصاوير و… ميتواند يك سايت تازه تاسيس را طي مدت كوتاهي به اوح خود برساند .

مهم ترين نكته در توليد محتوا كه بايد هميشه به آن عمل كني :

 

در بازاريابي محتوا ، اصلي ترين و مهم ترين مطلب ، نياز مخاطبان است . كاربري كه كلمه كليدي را جستجو ميكند قطعا به دنبال رفع مشكل يا كسب اطلاعات در مورد موضوع مورد نظر ميباشد . محتواي شما بايد به اندازه اي كامل و جامع باشد كه علاوه بر رفع مشكلاتي كه مخاطب در حوزه موضوع مورد نظر دارد ، اطلاعات لازم در آن حوزه را در اختيار كاربر قرار دهد .

اهميت بازاريابي محتوا

 

عده زيادي از كاربران گمان ميكنند كه كيفيت و ارزش محتوا به طولاني بودن آن است . طولاني بودن مقاله روي سئو و تاثير گذاري روي مخاطب بسيار حائز اهميت است . اما اگر يك مقاله طولاني ولي پر از عيب هاي نگارشي و دور از اصول سئو نوشته شود ، نه تنها ارزش چنداني ندارد بلكه سايت شما را نيز دچار مشكل ميكند و باعث ميشود از رقباي خود عقب بمانيد .

xtv7zmwfvcib.jpeg

 

 

توليد محتوا انشاء نوشتن نيست پس در نوشتنش دقت كن

 

بسياري از افراد تصور ميكنند كه نوشتن و توليد محتوا يك كار بسيار ساده و پيش پا افتاده است و هر شخصي ميتواند تعدادي كلمات را پشت هم بنويسد و يك محتوا توليد كند اين مطلب صحيح است كه هر فردي اعم از متخصص و غير متخصص ميتواند در مورد هر موضوعي يك نوشته طولاني بنويسد اما در دنياي امروزي به اين كار انشا نوشتن ميگوييم نه توليد محتوا .

محتواي متني در واقع نوشته اي است كه هدف آن ارائه اطلاعات در مورد يك موضوع خاص به كاربران ميباشد . فرق محتواي متني با يك نوشته معمولي در اصولي نوشتن آن است . در نوشتن يك نوشته عادي شما هرگز به اصول سئو توجهي نميكنيد . اما در نوشتن محتوا بايد موارد زيادي رعايت شود كه در زير به چند مورد از آن ها اشاره ميكنيم :

۱- كلمات كليدي :

وقتي كاربران يك كلمه كليدي را در گوگل سرچ ميكنند ، گوگل كليه سايت هايي كه آن كلمه كليدي در محتواي آن ها بكار رفته باشد را به او نمايش ميدهد . بنابراين اگر شما در محتواي خود از كلمات كليدي كه بيشترين سرچ را دارند استفاده كنيد ، در نتايج جستجو ، وبسايت شما نيز به كاربران نمايش داده خواهد شد . همچنين در توليد محتوا تعداد تكرار كلمه كليدي مورد نظرتان بسيار اهميت دارد .

اگر تعداد تكرار كلمه كليدي در محتواي شما كمتر از حد نرمال باشد ، ممكن است كاربر نتواند به سايت شما مرتبط شود و به جاي ارتباط با شما با رقيبانتان ارتباط برقرار كند ، و اگر تعداد تكرار كلمه كليدي شما بيش از حد مجاز باشد ، باز هم برا شما مشكل ساز خواهد شد . تعداد دفعات تكرار كلمه كليدي بايد ۲٫۳ % در كل مقاله شما باشد . بعنوان مثال اگر مقاله شما داراي ۱۰۰۰ واژه ميباشد ، بايد حداكثر ۲۳ بار از كلمه كليدي در محتواي خود استفاده كنيد .

نكته ديگري كه در مورد كلمات كليدي بايد به آن توجه كنيد ، پراكندگي آن ها در مقاله است . نبايد در يك بخش از مقاله تان چندين بار نزديك به هم كلمه كليدي را استفاده كنيد و در قسمتي ديگر كلمه كليدي اصلا به چشم نخورد .

همچنين سعي كنيد كلمه كليدي خود را حتما در پاراگراف اول محتوا بكار ببريد . پاراگراف اول هر محتوا هم براي موتور هاي جستجو و هم براي كاربران اهميت ويژه اي دارد .

ميتوانيد با استفاده از ابزارهايي مانند google trends يا keyword planner كلماتي كه بيشترين سرچ را دارند پيدا كنيد .

۲- عنوان هاي مناسب :

همانطور كه در مقاله محتواي جذاب نيز به اين نكات اشاره كرديم ، بايد براي مقاله خود عنوان هاي مناسب و جذابي انتخاب كنيد . عنوان هايي كه شامل اعداد و درصد ها ، صفت هاي تفضيلي يا جملاتي كه كاربران را به خواندن مطلب ترغيب كند ، ميتواند باعث كسب رتبه مقاله شما در نتايج جستجوي گوگل بشود .

۳- خوانايي محتوا :

يكي از بهترين راه هاي جلوگيري از بي حوصله شدن كاربران ، رعايت خوانايي متن و تراكم نوشته ها است . پس از هر چند خطي كه مينويسيد ، در بين خطوط يك فاصله بيندازيد و دوباره شروع به نوشتن ادامه مطالب كنيد . حتي من و شما هم وقتي يك محتوا با نوشته هاي متراكم و تو در تو را مشاهده ميكنيم در نگاه اول انگيزه خود را براي خواندن آن از دست ميدهيم و به احتمال زياد به سراغ سايت هاي ديگر خواهيم رفت . كاربران و مخاطبين شما نيز از اين امر مستثني نيستند .

۴- جمع بندي پاياني :

در پايان هر مقاله ، مرتب كردن ذهن مخاطب ميتواند رضايت او را جلب كند . در انتهاي نوشته ، محتواي خود را در يك پاراگراف كوتاه جمع بندي كنيد .

4zutvn02vrrf.jpeg

 

 

مهم ترين عواملي كه در توليد محتوا و بازاريابي محتوا بهتر است بداني :

 

۱- هدف از توليد محتوا :

قبل از توليد محتوا به اين فكر كنيد كه ميخواهيد مخاطب با خواندن محتواي شما چه عكس العملي نشان دهد ؟

  • آيا ميخواهيد او را به خريد يك محصول ترغيب كنيد ؟
  • آيا صرفا ميخواهيد براي وبسايت خود بازديد جمع آوري كنيد ؟
  • آيا فقط ميخواهيد كاربران به وبسايت شما راي بدهند ؟

هدف شما از توليد محتوا هر چيزي كه باشد شيوه خاصي از نگارش و بيان را ميطلبد . بعنوان مثال اگر قصد داريد محصولات خود را به كاربر معرفي كنيد و او را به خريد محصولاتتان ترغيب كنيد ، بايد در مورد مزايا و معايبي كه محصول شما دارا است صحبت كنيد .

بايد مشكلاتي كه در حالا حاضر در حوزه كاري شما وجود دارد را براي او صادقانه شرح دهيد . سعي كنيد در توضيح دادن درباره محصولاتتان اغراق نكنيد . چون در صورت اغراق بيش از حد مخاطب شما را بعنوان يك شخصي كه صرفا به دنبال فروش محصولات خود است و براي رضايت مشتري اهميتي قائل نيست خواهد شناخت .

اگر هدف شما صرفا جمع آوري بازديد براي وبسايتتان ميباشد ، سعي كنيد در توليد محتواي خود تنوع را رعايت كنيد . بعنوان مثال اگر از چند پاراگراف محتواي متني استفاده كردبد ، يك ويديو در مورد حوزه كاري خود تهيه كنيد و سپس دوباره اقدام به توليد محتواي متني كنيد . توليد محتواي گرافيكي نيز به نوبه خود ميتواند بسيار بازديد وبسايت شما را افزايش دهد . هرگز به شما توصيه نميكنم كه از تصاوير صرفا بعنوان تزئين استفاده كنيد .

تلاش كنيد تصاويري كه در محتواي خود از آن ها استفاده ميكنيد به نوعي منظور شما را به مخاطب برساند . بعبارتي تصاوير را بگونه اي انتخاب كنيد كه وقتي كاربر وارد وبسايت شما ميشود و در اولين نگاه تصوير شما را مشاهده ميكند ، بدون خواندن حتي عنوان مقاله ، درك كند كه مقاله شما ميخواهد راجع به چه چيزي صحبت كند . توليد محتواي صوتي يا پادكست نيز ميتواند محتوا را براي كاربر جذاب جلوه دهد و باعث شود كه مخاطب شما در هنگام بررسي محتوايتان خسته نشود يا به اصطلاح حوصله اش سر نرود .

بنابراين پيش از نوشتن محتوا هدف خود را بطور دقيق مشخص كنيد .

۲- پاسخگو بودن محتوا :

همانطور كه گفتيم كاربري كه يك كلمه كليدي را سرچ ميكند :

  • به دنبال يافتن اطلاعاتي درباره موضوعي كه جستجو كرده ميباشد .
  • يا قصد خريد محصول يا خدماتي را دارد .

اگر شما در محتواي خود قصد داريد به كاربران آموزش يا اطلاعاتي را در حوزه اي كه در آن توليد محتوا ميكنيد ارائه كنيد ، بايد دقت كنيد كه مطالب شما بتواند همه نوع سوالي از جانب كاربران را پوشش دهد . بعبارتي چنين مقالاتي بايد جامع ، مختصر و مفيد نوشته شوند .

نكته ديگري كه بايد در توليد محتوا در مشهد به آن دقت كنيد ، اين است كه مخاطبان شما در ۹۰ درصد اوقات به دليل نداشتن تخصص و اطلاعات كافي به سايت شما مراجعه ميكنند . بنابراين بايد با زباني ساده و قابل فهم با آن ها ارتباط برقرار كنيد . استفاده از اصطلاحات تخصصي صنف تان بجز گيج و كلافه كردن افراد غير متخصص براي شما نتيجه اي نخواهد داشت .

هر چقدر يك محتواي آموزشي به زبان ساده و قابل فهم براي كاربران نزديك تر باشد ، مخاطبان بازدهي بهتري بهتري از بررسي محتواي شما خواهند گرفت . همين موضوع به نوبه خود باعث رضايت آن ها از وبسايت شما ميشود .

به ياد داشته باشيد وقتي كاربران از وبسايت شما راضي باشند نه تنها به مخاطب وفادار شما تبديل ميشوند بلكه ممكن است وبسايت شما را به دوستان خود هم معرفي كنند .

اگر كاربران به قصد خريد يك محصول يا خدمات كليد واژه اي را جستجو كرده باشند ، قطعا اولين چيزي كه در وبسايت ها به دنبال آن هستند ، اطلاعات و توضيحات محصولات است . اگر شما نيز ميخواهيد محصول خود را در وبسايتتان به مخاطبان معرفي كنيد ، سعي كنيد اطلاعات دقيق و البته صادقانه اي درباره آن به كاربران ارائه دهيد . بعنوان مثال اگر محصولات آرايشي در وبسايت شما به فروش ميرسد ، بايد در قسمت اطلاعات محصول ، مواردي مانند كيفيت محصول ، قيمت و … را بطور كامل ارائه دهيد .

۳- مشخص كردن مخاطب محتوا :

قبل از توليد محتوا مشخص كنيد كه چه كساني ميتوانند مخاطب محتواي شما باشند تا بتوانيد محتواي مورد نياز آنها را توليد كنيد .

۴- راه هاي ارتباط با مخاطبان :

پس از اينكه مشخص كرديد مخاطبان شما چه كساني هستند ، بايد سعي كنيد محتواي خود را در جايي منتشر كنيد كه آن ها حضور دارند و محتواي شما را بررسي خواهند كرد .

بعنوان مثال اگر مخاطبان شما صنف آرايشگر جامعه باشند ، بايد محتواي خود را در كانال هاي تلگرام مربوط به محصولات آرايشي و بهداشتي ، در پيج هاي اينستاگرام مربوط به محصولات آرايشي و بهداشتي ، تاسيس يك وبسايت در اين حوزه و … منتشر كنيد .

 

 

nwdzgdlqfyt6.jpeg

 

 

۵- فرمت توليد محتوا :

در مورد هر موضوعي كه توليد محتوا ميكنيد ، توليد محتواي متني بايد يك بخش جدايي ناپذير از محتواي شما باشد . اما همانطور كه گفتم هيچ كاربري حوصله خواندن يك محتواي متني بسيار طولاني و يكنواخت را نخواهد داشت . تاكيد ميكنم توليد محتواي ويديويي را از اجزاي ثابت محتواي خود قرار دهيد . ويديو ها براي بسياري از كاربران بيشترين جذابيت را دارند . شما ميتوانيد يك محتواي متني طولاني كه قطعا كاربران حوصله مطالعه آن را نخواهند داشت را در قالب يك توليد محتواي ويديويي يا ويديو ماركتينگ ، بدون اينكه نگران خسته و بي حوصله شدن مخاطب باشيد به او عرضه كنيد . همچنين ميتوانيد از تصاوير با كيفيت و حجم و اندازه مناسب و نيز پادكست ها براي تنوع و تاثير گذاري محتوا استفاده كنيد .

سخن پاياني

 

توليد محتوا در مشهد بعنوان يكي از كلان شهر هاي توسعه يافته در ايران ميتواند بسيار روي كسب و كار شما موثر باشد . توليد محتوا در شهر هاي پرجمعيت مثل تهران ، مشهد ، اصفهان و … ميتواند چند برابر بيش تر از شهر هاي كوچك روي كسب و كار شما موثر باشد .

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.