چرا بسياري از بيزينس هاي موفق دنيا از سفارش توليد محتواي صوتي براي برند سازي استفاده ميكنند ؟

ما در مبنا محتوا در تلاش هستيم كه ابعاد گسترده تري از بازاريابي محتوا را ارائه كنيم .

چرا بسياري از بيزينس هاي موفق دنيا از سفارش توليد محتواي صوتي براي برند سازي استفاده ميكنند ؟

سلام دوست من , امروز ميخواهيم مبحث سفارش توليد محتواي صوتي يا همان سفارش پادكست صوتي را باهم بررسي كنيم . مبحثي كه بيش از چيزي كه تصور كني روي بهبود روند پيشرفت كسب و كار ها تاثير گذار است . توليد محتوا هاي صوتي مدتي است كه در بين صاحبان وبسايت ها بسيار رواج يافته است بسياريتوليد محتواي صوتي  تلاش ميكنند تا كسب و كار خود را بهبود ببخشند .

اما پيش از آن كه وارد مبحث اصلي مان شويم ، بهتر است ابتدا بدانيم پادكست چيست و چه فرقي با محتواهاي صوتي دارد ؟

در واقع محتواي صوتي با پادكست به قدري از نظر مفهوم و كاربرد مشابه هم هستند كه اكثر افراد اين دو را تقريبا مترادف هم در نظر ميگيرند . اما بين پادكست ها و محتوا هاي صوتي يك تفاوت ناچيز وجود دارد .

پادكست چيست ؟

 

پادكست ها در واقع همان محتوا هاي صوتي هستند كه با مشترك شدن در  نرم افزار هاي خاصي كه براي استفاده از پادكست طراحي شده اند ( مانند گوگل پادكست) ، ميتوانيد به پادكست ها گوش دهيد . پادكست ها توسط گويندگان از روي متن خوانده ميشوند و با موسيقي تزئين شده و شما ميتوانيد آن را بر روي وبلاگ سايت خود و يا در شبكه هاي اجتماعي منتشر كنيد . پادكست ها اصولا بصورت يك مجموعه فايل صوتي هستند و معمولا ميتوانيد آن ها را دانلود كنيد .

دو تفاوت جزئي بين پادكست ها و محتواهاي صوتي

 

با توجه به تعريفي كه از پادكست و محتوا هاي صوتي ارائه كرديم بطور كلي اين دو ، دو تفاوت جزئي باهم دارند كه عبارت اند از :

۱- محتوا هاي صوتي برخلاف پادكست ها نياز به اشتراك ندارند .

۲- پادكست ها را برخلاف محتوا هاي صوتي كه با نرم افزار هاي ساده پخش صدا نيز قابل استفاده هستند ، فقط با نرم افزار هاي مخصوص استفاده از پادكست ميتوان گوش داد .

ce7jwlgxl56a.jpeg

 

چرا ساخت پادكست فروش را چند برابر ميكند ؟

 

ساخت پادكست در چند مدت اخير يكي از پرطرفدار ترين فرمت هاي توليد محتوا بوده و هست , بياييد با هم چند مورد از دلايل آن را بررسي كنيم :

۱- جلوگيري از خسته شدن كاربر :

قطعا براي هر كدام از ما پيش آمده است كه براي جستجوي يك مطلب وارد يك وبسايت ميشويم و ناگهان با حجم انبوهي از محتواي نوشتاري روبرو ميشويم . در چنين حالتي با اولين نگاه به محتواي وبسايت ، يا به دليل يكنواخت بودن و حجم زياد مطالب انگيزه خود را براي خواندن آن از دست خواهيم داد و از سايت خارج ميشويم ، يا يك مرور كلي ميكنيم و از بسياري از نوشته ها نخوانده رد ميشويم .

يكي از مزاياي پادكست ها اين است كه شما ميتوانيد حجم انبوهي از اطلاعات را به كاربر ارائه كنيد بدون اينكه او از گوش دادن به شما كلافه و خسته شود . البته در صورتي ميتوانيد از بي حوصله شدن او جلوگيري كنيد در ساخت پادكست به شيوه درست و اصولي عمل كرده باشيد .

۲- بهبود سئوي سايت :

براي چند دقيقه از ديدگاه يك كاربر به مسئله نگاه كنيد . تصور كنيد كه شما به دليل مطالب مفيد و آموزنده يك وبسايت ، دنبال كننده پر و پا قرص آن هستيد اما به دليل نوشتاري بودن محتواي آن ، نميتوانيد هميشه و در همه حال از آن استفاده كنيد .

حالا اگر همين وبسايت مقالات مورد علاقه شما را بصورت يك فايل صوتي در محتواي خود قرار دهد ، ميتوانيد حتي وقتي در حال رانندگي يا استراحت هستيد نيز همزمان با انجام كار هاي روزمره خود ، از محتواي آن بهره مند شويد . با توجه به اين نكته كه ساخت پادكست مورد استقبال بسياري از كاربران قرار ميگيرد و گوگل نيز معيار نهايي رتبه بندي وبسايت ها را رضايت كاربران قرار داده است ، استفاده از پادكست ميتواند يكي از عواملي باشد كه وبسايت شما را به اوج خود ميرساند .

علاوه بر اين ، توليد پادكست نيز همانند توليد محتواي ويديويي از امتياز جداگانه اي براي سئو برخوردار است .

x6sdnkhrnayv.jpeg

 

 

۳- ايجاد برندينگ در ذهن مخاطب :

بساري از ما وقتي يك موسيقي را گوش ميدهم پس از مدتي كه دوباره آن را ميشويم ، براي ما آشناست .

وقتي كه مخاطبان در يك فايل صوتي نام برند شما را  ميشنوند به دليل احساس صميميت بيشتري كه ميتوانيد در محتواي صوتي به كاربر القا كنيد ، اين نام در ذهن آن ها خواهد ماند و اين موضوع به نوبه خود ، نوعي برند سازي براي شماست .

۴- ارزان قيمت بودن ساخت پادكست :

سفارش توليد محتواي صوتي ، يكي از ارزان قيمت ترين روش هاي تبليغات است . همين موضوع يكي از دلايلي است كه باعث شده به يكي از پرطرفدار ترين روش هاي تبليغاتي تبديل شود , اصولا قيمت ساخت پادكست به ازاي هر كلمه محاسبه ميشود .

۵- كم حجم بودن پادكست ها :

پس از توليد محتواي متني و توليد محتواي گرافيكي ، پادكست ها كم حجم ترين فرمت توليد محتوا محسوب ميشوند و به اين دليل سرعت و حجم وبسايت را به خطر نمي اندازند . شما ميتونيد حجم زيادي از اطلاعات را در قالب پادكست در وبسايت خود قرار دهيد بدون اينكه نگران كاهش سرعت آن خود باشيد .

۶- مناسب بودن پادكست ها براي افراد نابينا :

افراد نابينا عملا از استفاده از سه نوع توليد محتواي گرافيكي ،

متني و ويديويي محروم هستند . بنابراين شما با توليد پادكست ميتوانيد آن ها را هم در ليست مخاطبين خود قرار دهيد .

حتي اگر نتوانند از ساير محتوا هاي شما هم استفاده كنند ، به افزايش ترافيك وبسايت و زماني كه كابران در آن ميمانند كمك شاياني ميكند .

راه هاي سفارش محتواي صوتي

 

تقريبا ميتوان گفت كه ۹۰ % از شركت ها توليد محتواي صوتي را در دستور كار خود قرار ميدهند . اما براي اين كار دو راه وجود دارد :

۱- ميتوانند براي سفارش توليد محتواي صوتي خود افرادي را استخدام كنند .

۲- ميتوانند سفارش توليد محتواي صوتي خود را برون سپاري كنند .

اصولا اغلب شركت ها و صاحبان كسب و كار ها گزينه دوم را انتخاب ميكنند . چون از لحاظ هزينه براي آن ها بصرفه تر است و چون با يك تيم بزرگ همكاري ميكنند سفارشات آن ها زودتر به انجام ميرسد .

ما در مبنا محتوا با همكاري تعداد زيادي گويندگان حرفه اي در كنار شما خواهيم بود تا بتوانيد فروش خود را ۲۰۰ برابر كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.