4 راز بسيار مهم در بازاريابي محتوا كه فروشت را 200 برابر افزايش خواهد داد !

ما در مبنا محتوا در تلاش هستيم كه ابعاد گسترده تري از بازاريابي محتوا را ارائه كنيم .

4 راز بسيار مهم در بازاريابي محتوا كه فروشت را 200 برابر افزايش خواهد داد !

سلام دوست من اميدوارم حالت عالي باشد , در اين مقالهقصد داريم با بازاريابي محتوا آشنايت كنيم , چيزي كه اين روز ها تمام بيزينس هاي آنلاين به آن نياز دارند ! پس اين مطلب را با دقت مطالعه كن .

متاسفانه هيج تعريف مشخصي درمورد واژه محتوا وجود ندارد . به عبارتي در زمينه توليد محتوا هرشخصي اعم از متخصص و غير متخصص تعريف تازه و جداگانه اي از آن دارد اما ميتوان در مجموع اين تعاريف متفاوت يك توصيف جامع و نه چندان دقيق از محتوا بيان كرد:

بازاريابي محتوا چيست؟

 

محتوا ارائه يك اطلاعات با يك هدف خاص به مخاطبان از طريق يك كانال و در يك فرم خاص ميباشد به گونه اي كه براي مخاطب قابل درك باشد و فرآيند ويرايش بر روي آن قابل اعمال باشد و بازار يابي محتوا ، به معناي برندسازي با توليد محتوا و جذب مشتري از طريق توليد يكمحتواي جذاب و مفيد است .

ضرورت توليد محتواي مناسب چيست؟

 

براي ديده شدن يك وبلاگ يا وبسايت , داشتن محتواي مناسب ، ساده ، روان و متناسب با نياز مخاطب امري ضروري است و ميتواند مزاياي زيادي براي كسب و كار شما داشته باشد كه بعضي از آنها عبارتند از:

۱ – جلب اعتماد مشتريان به شما :

هنگامي كه شما يك محتوا در مورد موضوعي خاص توليد ميكنيد در واقع خود را در آن زمينه به مخاطب بعنوان يك متخصص معرفي كرده ايد .

اگر كه اين محتوي مفيد ، جذاب و كارآمد باشد اين اطمينان را به مخاطب ميدهد كه شما دانش و تخصص كافي در اين زمينه را دارا هستيد و اين باعث ميشود كه او احساس كند ميتواند به شما اعتماد كند و چه در خريد ، چه در مشاوره روي دانش شما حساب كند .

bhcl82dvoht5.jpeg

 

 

۲ – نقش پررنگ بازاريابي محتوا در جذب مخاطبان جديد :

اگر وبسايت و خصوصا محتواي آن براي مخاطبان جذاب و كارآمد باشد ، عده زيادي از آن ها پس از يكبار خريد يا بررسي كردن آن ، براي بار دوم و حتي بيشتر هم به سراغ وبسايت شما مي آيند ; بعبارتي عده اي از آنها تبديل به مخاطبان وفادار شما ميشوند و اغلب آنها هر چند مدت يكبار از وبسايت شما براي دنبال كردن اخبار و خدمات جديد ديدن ميكنند . اما عده اي هستند كه براي اولين بار است كه سايت شما را ميبينند و اگر مطالب آن براي آنها جذاب و مفيد باشد آنها نيز به مخاطبان وفادار شما تبديل ميشوند و ممكن است سايت شما را به ديگران هم معرفي كنند . به اين روند اصطلاحا بازاريابي ويروسي ميگوييم .

۳ – بهبود سئوي سايت :

اگر در توليد محتواي خود از كلمات كليدي مناسب در حد اعتدال استفاده كنيد و ساير اصول سئو را در مقاله خود رعايت كنيد ، قطعا محتواي شما ميتواند بعنوان يك عامل قوي باعث بهبود سئوي سايت شما شود . بد نيست بدانيد كه گوگل به محتوا هاي طولاني بيشتر توجه ميكند البته در انجام هركاري زياده روي نكنيد .

اگر كلمات كليدي خود را در تيتر ها، برجسب ها، محتواي مطالب و… استفاده كنيد اين امر ميتواند باعث افزايش بازديد سايت شما شود كه در صورت كيفيت مطالب سايت شما مورد توجه موتور هاي جستجوي گوگل قرار ميگيرد .

سعي كنيد در روند توليد محتوايتان از مانور دادن روي كلمات كليدي كم سرچ تر شروع كنيد كه رقيبنتان از آن ها استفاده نكرده اند و پس از رتبه گرفتن در آن كلمات ، از آن ها براي ارتقاي سطح در كلمات كليدي پرسرچ تر استفاده كنيد  براي مقايسه بين ميزان سرچ دو يا چند كلمه و يا براي فهميدن اينكه هر كليد واژه بطور تقريبي چقدر آمار سرچ دارد ، ميتوانيد از ابزار google trends يا keyword planner استفاده كنيد .

۴ – گرفتن اطلاعات مشتري :

اگر در انتهاي محتواي خود مطالب ديگري بگذاريد كه بواسطه آن بتوانيد از مشتريانتان اطلاعاتي مانند ايميل يا شماره تماس دريافت كنيد ، اين امر ميتواند به بهبود بازديد سايت شما و درنتيجه بهبود فروش شما كمك بسزايي كند , مثلا ميتوانيد آن ها را زمان تخفيف خوردن محصولاتتان يا تغييرات سايت خود با خبر كنيد كه اين مورد تاثير خيلي زيادي در فروش محصول شما دارد .

۵ – در بازاريابي محتوا شبكه هاي اجتماعي نقش خيلي مهمي دارند :

همانطور كه ميدانيد اشتراك گذاري محتوايتان در شبكه هاي اجتماعي به شما كمك كند تا در مقياس بزرگتري مطلب تان را به نمايش بگذاريد . توليد محتوا در فضاي مجازي باعث ميشود كاربران راحت تر نظرات خود را درمورد محتواي شما بيان كنند و اين نيز به نوبه خود منجر به بالا رفتن ترافيك سايت و زمان ماندگاري كاربران در آن ميباشد .

zvrjvrzt4imi.jpeg

 

 

انواع توليد محتوا را مي توان به چهار دسته كلي تقسيم كرد كه عبارتند از :

 

۱- توليد محتواي متني :

وقتي شما منظور خود را در قالب تركيب كلمات و حروف به مخاطب خود ميرسانيد در واقع يك محتواي متني توليد كرده ايد . شايد توليد محتواي متني ازنظر اكثريت بازدهي چنداني نداشته باشد و توجه اغلب كاربران بيشتر روي محتواي ويديويي و گرافيكي باشد ولي اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه بسياري از متخصصان به خواندن محتواهاي متني علاقه مند هستند ; لذا محتوا در صورتي ميتواند توجه كاربر را جلب كند كه بتواند به تمام سوالات او پاسخ دهد و ابهامي در ذهن او باقي نگذارد و نياز نباشد كاربر علاوه بر خواندن مطالب سايت شما به سايت هاي ديگر نيز سر بزند .

۲ – توليد محتواي صوتي (پادكست)

بازاريابي محتوا از طريق توليد محتواي صوتي ، علاوه بر اينكه ارتباط شما با مخاطبانتان را تقويت خواهد كرد مزاياي ديگري نيز دارد ; بعنوان مثال :

_ به دليل حجم كم پادكست ها ميتوان آنها را در سايت مورد نظر قرار داد بدون اينكه حجم يا سرعت سايت را كاهش دهد .

_ ميتوانيد اطلاعات بيشتري را در قالب پادكست به مخاطب منتقل كنيد .

_ اين امكان را به شما ميدهد كه تمام محتوا همراه با نام تجاري و محصولاتتان را در اختيار افراد نابينا نيز قرار دهيد .

_ در استفاده از پادكست الزامي براي اتصال به اينترنت وجود ندارد .

۳ – توليد محتواي ويديويي يا ويديو ماركتينگ

ويديو يكي از روش هايي است كه به دليل هماهنگي صدا و تصوير ميتواند به سادگي مفاهيم پيچيده را با زباني ساده تر و جذاب تر به مخاطب انتقال دهد . بنابراين ميتوان اينگونه نتيجه گيري كرد كه افراد زيادي به ويديو علاقه مند هستند. همچنين با توليد محتواي ويديويي ميتوانيد نام تجاري برند خود را بسيار موثر تر نسبت به محتواي گرافيكي يا متني به مخاطب معرفي كنيد.

۴ – توليد محتواي گرافيكي رازي اساسي در بازاريابي محتوا مي باشد :

توليد محتواي گرافيكي به دليل گيرايي و انتقال پيام به مخاطب در كمترين زمان يكي از جذاب ترين انواع محتوا از نظر صاحبان كسب و كار است. محتواي گرافيكي خود شامل قسمت هاي متعددي از جمله موشن گرافي ، اينفوگرافيك ، طراحي تصاوير و… ميشود .

همچنين از مزاياي توليد محتواي گرافيكي ميتوان به موارد ذيل نيز اشاره كرد :

_  افزايش برندينگ

_  جلب اعتماد كاربران

_  اشتراك گذاري صفحات سايت

_  و…

چگونه ميتوان يك محتواي قابل قبول و سئو شده توليد كرد ؟

 

چند نكته است كه در بازاريابي محتواي مناسب مورد توجه موتورهاي جستجو قرار بگيرد بايد رعايت شود :

_وقتي شما شروع به خواندن يك متن ميكنيد اگر جمله ابتدايي آن يا بعبارتي مقدمه آن براي شما جذاب و سوال برانگيز باشد بديهي است كه به خواندن بقيه متن نيست ترغيب ميشويد ; بنابراين اگر ميخواهيد محتوايي از هر نوع (گرافيكي ، متني و … ) توليد كنيد حتما به مقدمه آن توجه كنيد . بهتر است كه اين مقدمه يك جمله كوتاه و سوال برانگيز باشد و ذهن خواننده را درگير كند .

۱ – در محتواهايي كه جنبه آموزشي يا اخلاقي دارند به پاراگراف اول بسيار دقت كنيد , سعي كنيد در پاراگراف اول كليت متن را بطور خلاصه توضيح دهيد بطوري كه براي مخاطب جذابيت داشته باشد .

۲ – سعي كنيد پاراگراف ها از حد خاصي بيشتر نشوند.چون در غير اين حالت ممكن است خواننده از خواندن محتواي شما خسته شود .

۳ – سعي كنيد از مترادف و هم خانواده هاي كلمات كليدي را در تيتر ها ، سرصفحه ها و در خود مطلب چندين بار تكرار كنيد البته نه به گونه اي خارج از حد اعتدال و خسته كننده باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.