توليد محتوا در فضاي مجازي + 5 ترفند شگفت انگيز در سال 2020

ما در مبنا محتوا در تلاش هستيم كه ابعاد گسترده تري از بازاريابي محتوا را ارائه كنيم .

توليد محتوا در فضاي مجازي + 5 ترفند شگفت انگيز در سال 2020

سلام دوست من , اميدوارم كه حالت بهتر از هميشه باشد . امروز ميخواهيم با هم توليد محتوا در فضاي مجازي را بررسي كنيم . موضوعي كه امروزه براي اكثريت قابل توجه است .

فكر ميكنيد اينترنت  و فضاي مجازي چند سال است كه در دسترس انسان ها قرار گرفته است ؟ ۸۰ سال ؟ ۶۰ سال ؟ ۳۰ سال ؟

در سال ۱۹۶۰ ايالات متحده آمريكا شروع به ساخت و توسعه اينترنت كرد . و در سال ۱۹۹۰ اينترنت در دسترس مردم قرار گرفت . اين يعني فقط ۲۸ سال است كه مردم از اينترنت استفاده ميكنند .

بنابراين در دنياي اينترنت و فضاي مجازي مانند بازار آزاد دست زياد نيست . پس پيشرفت در فضاي مجازي بسيار راحت تر از بازار آزاد است . ولي در هر عرصه اي ، برندي موفق ميشود كه بتواند اول باشد .

مثل ديجي كالا ، اپارات ، اسنپ ،تپ سي  و يا ساير استارتاپ هاي ديگر كه با توليد محتوا در فضاي مجازي فروش خود را چند برابر كرده اند .

شما هم ميتوانيد حرفه ي خود را از دنياي حقيقي وارد دنياي مجازي كنيد و آن را توسعه دهيد. هرچقدر بتوانيد در فضاي مجازي مخاطب بيشنري را به خود جذب كنيد ، در عرصه رقايت موفق تر خواهيد بود .

m9aiubkstcgf.jpeg

 

چرا توليد محتوا در فضاي مجازي اهميت دارد؟

 

اگر شما نيز مدير يك كسب و كار آنلاين در فضاي وب هستيد ، قطعا با توليد محتوا اشنايي داريد .

وقتي كاربري ، يك كلمه كليدي را در گوگل جستجو ميكند ، گوگل سايت هاي مختلف و مرتبط با موضوع سرچ را به صورت اولويت بندي شده و بر اساس كيفيت آن ها به كاربر نمايش ميدهد . اين اولويت بندي بر اساس سئو سايت ، ترافيك آن و مفيد بودن محتواي سايت براي كاربران است .

توليد محتوا يكي از عواملي است كه شايد بتوان گفت بيشترين تاثير را در سئوي سايت دارد . بنابراين شما با توليد يك محتواي حرفه اي ميتوانيد در نتايج جستجوي كاربران جايگاه بالايي را كسب كنيد و به نسبت رتبه اي كه در نتايج جستجو كسب ميكنيد ميزان درآمد شما افزايش يا كاهش خواهد يافت .

توليد محتوا، مهم ترين جزء سئو

 

ميتوان گفت سئو به مجموعه اقداماتي گفته ميشود كه براي افزايش رتبه سايت در نتايج جستجو انجام ميشود . توليد محتوا يكي از اصلي ترين اجزاي سئو ميشود . بنابراين نبايد اينطور تصور كنيد كه توليد محتوا مانند نوشتن يك متن معمولي و انشا مانند است . محتوا بايد بر اساس اصول سئو نوشته شود و در عين حال مفهوم خود را حفظ كند . شما براي اينكه مخاطب را به سايت خود جذب كنيد و به او ثابت كنيد كه انتخاب اشتباهي نكرده است ، زمان كمي داريد . بنابراين توليد محتواي جذاب و كاربردي رمز موفقيت و رونق كسب و كار شماست .

بهترين راهكارهاي توليد محتوا در فضاي مجازي

 

در فضاي مجازي محتوا هاي زيادي در رابطه با هر موضوعي وجود دارد . شما در هر حيطه اي كه فعاليت ميكنيد بايد براي سايت خود بگونه اي محتوا توليد كنيد كه شما را از ساير وبسايت ها متمايز كند . اكنون ميخواهيم با هم برررسي كنيم كه توليد چه محتواهايي ميتواند شما را از رقيبانتان متمايز كند .

براي گرفتن رتبه در نتايج جستجوي كاربران بايد اصول و قواعد خاصي را در توليد محتواي خود رعايت كنيد كه در اين مقاله به بررسي آن ها ميپردازيم .

۱- عنوان مناسب :

  • عده از كاربران مجازي براي پيدا كردن مطالب مورد نياز خود چند سايت را مرور ميكنند يا به اصطلاح به آن ها نگاهي ميندازند . بديهي است كه قبل از هر چيزي عنوان هاي محتواي شما را خواهد ديد . اگر بتوانيد با عنوان هاي نوشته خود ، نظر كاربر را جلب كنيد و او را متقاعد كنيد كه مطالب سايت شما براي او كاربردي و مفيد است ، او به سراغ سايت هاي ديگر نخواهد رفت و باقي مطالب را نيز خواهد خواند . اين موضوع باعث ميشود كه :
  • مدت زمان حضور كاربر در سايت شما افزايش يابد و به بهبود سئو و در نتيجه رنكينگ سايت شما كمك ميكند .
  • اگر سايت شما خدمات يا محصولاتي را ارائه دهد ممكن است كاربر به مشتري شما تبديل شود .

اما به اين نكته دقت كنيد كه هرگز كاربر را با عنوان هاي خود فريب ندهيد . اگر عنوان شما يك عنوان انگيزشي و ترغيب كننده است بايد مطالب شما نيز به همان اندازه عالي و با كيفيت باشد . اگر مطالب شما با عنوان مطابقت نداشته باشد ، كاربر پس از ديدن آن براي بار دوم به شما اعتماد نخواهد كرد .

۲-مقدمه جذاب :

بعد از عنوان هاي محتوا ، جذاب بودن مقدمه آن دومين عاملي است كه تعيين ميكند كاربر در سايت شما بماند يا از آن خارج شود . مقدمه بايد در عين حال كه متخصص بودن شما را به كاربر يادآوري ميكند ، انقدر صميمي و دلنشين باشد كه فرد از خواندن آن خسته نشود و انگيزه اي براي خواندن ادامه مطلب نيز داشته باشد .

ولي به ياد داشته باشيد در انجام هر كاري زياده روي اشتباه محض است . نبايد صميميت لحن نوشته شما به حدي باشد كه به لحن كوچه بازاري ميل كند و تخصص شما را زير سوال ببرد .

۳- از عكس ، ويديو و صوت نيز استفاده كنيد :

وقتي صحبت از توليد محتوا به ميان مي آيد در نظر اكثر افراد تنها محتواي متني نقش ميبندد . در حالي كه محتواي متني تنها يك نوع از انواع توليد محتوا در فضاي مجازي است . محتوا ميتواند بصورت يك ويديو ، پادكست ( محتواي صوتي ) ، تصوير و يا متن باشد .

هر نوعي از توليد محتوا در فضاي مجازي ، در شبكه خاصي ، كاربرد بهتري دارد . بعنوان مثال در اينستاگرام توليد محتواي ويديويي و گرافيكي بسيار بيشتر از توليد محتويا متني اهميت دارد و ميتواند تاثير عميق تري بر مخاطب بگذارد . در تلگرام توليد محتواي صوتي و متني كاربرد بيشتري دارد .

تجربه نشان ميدهد كه كاربران براي بررسي مطالب وبسايت ها ، نسبت به شبكه هاي اجتماعي حوصله كمتري به خرج ميدهند . بنابراين اگر ميخواهيد در وبسايت خود محتوايي توليد كنيد ، بايد محتواي شما به گونه اي باشد كه كاربر از مطالعه و بررسي آن خسته نشود .

هميشه اين نكته را به ياد  داشته باشيد كه همه كاربران وبسايتي را ميپسندند كه محتواي آن متنوع باشد . بنابراين براي اينكه از خسته شدن كاربر جلوگيري كنيد ، سعي كنيد كه از تصاوير ، پادكست ها و ويديو ها نيز در محتواي وبسايت خود استفاده كنيد .

ويديو ها تاثير باور نكردني در تاثير گذاري روي كاربر و جلب نظر او دارند

۴- محتوا هاي قديمي خود را رها نكنيد :

محتواهاي قديمي خود را به مدت هاي طولاني رها نكنيد . آن ها را ويرايش كنيد . به آن ها مطالب جديد و مفيد بيفزاييد . اينگونه به گوگل ثابت ميكنيد كه وبسايت شما يك وبسايت فعال ، به روز و مفيد براي كاربران است .

۵- از لينك هاي داخلي و خارجي استفاده كنيد :

استفاده از لينك هاي داخلي باعث ميشود كه محتواي ها قديمي شما همراه با محتواهاي جديد مرور شوند . افزودن لينك ، ترافيك سايت شما و مدت زمان ماندگاري كاربر در آن را افزايش ميدهد . اين موضوع به نوبه خود باعث بهبود سئو سايت و در نتيجه افزايش رنكينگ وبسايت شما در نتايج جستجوي گوگل ميشود .

لينك كردن صفحات وبسايت به سايت هاي معتبر مثل ديجي كالا ، آپارات ، ويكي پديا و … باعث اعتبار وبسايت شما و افزايش سئو آن خواهد شد .

۶- خود را بجاي كاربر قرار دهيد :

وقتي محتوايي را توليد ميكنيد ، فراموش نكنيد در آخر يك دور اجمالي محتواي خود را مروركنيد . اگر محتواي شما براي خودتان جذاب و كارآمد باشد ، قطعا براي كاربران نيز جذاب خواهد بود . به اين فكر كنيد كه اگر شما به جاي يك كاربر بوديد با خواندن محتواي خود چه احساسي پيدا ميكرديد ؟ چه تصميمي ميگرفتيد ؟

توليد محتوا در فضاي مجازي يك روش كليدي در بازاريابي شماست . پس سعي كنيد براي توليد آن از تكنيك هاي حرفه اي و اصولي استفاده كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.